Eğitim sistemindeki köklü değişimlerden biri de ilkokuma-yazma
öğretiminde çözümleme-bireşim yönteminden Ses Temelli Cümle Yöntemine
geçilmesidir. Yöntem değişiminin beraberinde okuma yazma öğrenme sürecinin
desteklenmesine yönelik mevcut yöntem ve programa uygun olarak çeşitli eğitsel
yazılımların geliştirildiği görülmektedir. Bu çalışmada okuma yazma öğretimi
amacıyla farklı yayınevleri tarafından hazırlanan eğitsel yazılımların çok
yönlü olarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla araştırmada
çözümlenen eğitsel yazılımlara yönelik araştırmacılar tarafından bir
değerlendirme formu geliştirilmiştir. Araştırma sonuçları, incelenen
yazılımların, öğrencilerin bilgilerini yapılandırmalarını destekleyecek şekilde
düzenlenmediği ve hedef kitlenin gereksinimlerini tam olarak karşılamadığını
göstermektedir. Bu durumun öğrenenlerin hem motivasyonunu hem de öğrenme
isteğini doğrudan olumsuz bir şekilde etkileyeceği düşünülmektedir. Oysa
eğitsel yazılımların öğrencilerin keşfe ve etkileşime dayalı bir öğrenme
sürecinde yer alabilecekleri şekilde çok disiplinli yaklaşımlarla
geliştirilmesine gereksinim duyulmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 8, 2017 |
Submission Date | June 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 4 |